Ads 468x60px

Pages

Monday, January 11, 2010

Kenalilah Hanset Anda

Inilah Handphone kawan Bro Hanset...Canggih tuh!


Tahukah anda sebenarnya hanset anda mempunyai banyak fungsi walaupun hanset anda cokia (bukan Nokia)? Hakikatnya, hanset anda boleh jadi penyelamat kepada anda atau pun penjahanam. Bergantung kpd cara penggunaannya laa…

Ok…Kali nie, Bro Hanset akan ajar cara penggunaan hanset dgn cara yang “chare”. Supaya hanset anda semua menjadi penyelamat kpd anda sama ada di dunia mahupun akhirat.

Adakah anda tahu apakah fungsi hanset anda? Baiklah, di sini Bro Hanset senaraikan beberapa fungsi hanset anda yang anda semua mungkin tidak ketahui:


Mungkin di sini tiada line...


PERTAMA (KETIKA KECEMASAN).

Adakah anda tahu bahawa hanset anda mempunyai Emergency Number Worwide? Hahaha… tahu pun tak tahu! Tapi tak pe… Bro Hanset boleh ajar. Caranya mudah. Cuma tekan 122! Kalau anda berada di luar kawasan talian telefon atau tak da line, time nie lah nk cuba. Apabila anda dail no nie, hanset anda secara automatik akan search any existing network to establish the emergency number for you. Ha! Nie yg Bro Hanset nak cakap English nie. Yang paling power plak cuba anda tekan no 112 nie waktu keypad hanset anda sedang locked. InsyaAllah boleh. Bro Hanset dah cuba dah. Berjaya! Alhamdulillah…


Mungkin inilah kereta Bro Hanset suatu hari nanti. Amin...


KEDUA (KETIKA PINTU KERETA TERKUNCI)

Ok, kali nie Bro akan ajar mcm mana nak buat kalau tertinggal kunci kereta tertinggal kat rumah tapi nak buka gak pintu kereta tanpa kunci dan kereta tersebut ada di tempat lain. Macam mane caranya? Menangis? Bukan. Caranya mudah mcm James Bond buat la… mula2 berdiri kira2 satu kaki dari pintu kereta n pastu telefon isteri nombor 2 sebab kunci tertinggal kt rumah isteri kedua kan? Next, suruh bini anda tekan butang “unlock” pada remote kunci kereta anda. InsyaAllah pintu kereta anda boleh dibuka. Kaedah ini dinamakan “Bro Hanset’s Technique”! Kaedah ini juga berkesan walaupun remote kunci kereta anda beratus-ratus kilometer jauhnya dari kereta anda! Wow, Subhanallah! Tapi kaedah ini belum dicuba oleh Bro sendiri sebab Bro Henset tak da kereta lagi. Tapi boleh la cuba, kalau tak boleh jangan mencarut pula, bawa istighfar.


KETIGA ( POWER BATERI YANG TERSIMPAN)

Ha… nie lg hebat. cuba anda bayangkan kalau bateri anda very very low. Untuk aktifkannya tekan *3370#. Hanset anda akan restart dan akan onn semula dgn kenaikan bateri 50%! Apabila anda charge bateri anda, bateri ini akan penuh semula. Tetapi kaedah ini dicuba oleh Bro Hanset sendiri tapi x berjaya. Bro Hanset istighfar je…Walau bagaimanapun Bro harap anda semua dapat cubalah. Mungkin hanset Bro rosak kot.

KEEMPAT ( NAK BAGI HANSET TIDAK BERFUNGSI)

Haaaa… nie bukan nak ajar cara membaling hanset ataupun memijaknya tetapi Bro ingin ajar kalau hanset anda dicuri apa perlu buat. Insihab madah? Jangan! Ok, first and foremost, anda semua perlulah tahu nombor siri hanset anda. Tak tahu juga? ok, sebelum hanset anda dicuri, cuba tekan no *#06#...selepas itu akan terpampang di skrin hanset anda kod 15 digit. Itulah nombor siri hanset anda. Bro harap anda dapat ingat atau salin nombor 2 kat tempat lain. Kalau hanset anda dicuri, you can phone your service provider and give them this code. Nanti mereka akan blok hanset anda yang kene curi tadi. Walaupun pencuri tadi menukar sim kad dan menggunakan hanset anda, hanset anda tetap tidak boleh digunakan. Teknik ini dinamakan “Darus Salam’s techniques” kalau boleh Bro harap semua dapat hafal nama teknik ni. Bukannya panjang sangat! Dan Bro Hanset telah mencuba teknik ini dan hasilnya lumayan, berjaya! Walaupun anda tidak akan dapat balik hanset anda,sekurang-kurangnya pencuri tersebut tidak dapat menggunakannya dan akan menyesal dan seterusnya kembali bertaubat kepada Allah s.w.t. Amin…


Yang Benar,

Bro Hanset


P/s: Selamat bercuba-cubaan. Selamat berjaya Bro Hanset doakan. Tapi kalau tak jadi jangan marah pulak ye...


6 comment:

Hamdi Ali said...

ana senyap jer

YAQZAN YAZED said...

Bro hanset memg smart ah. bro cipta teknik baru keluaran darussalam crews.. charelah bro!nanti ana try, kalo x leh ana senyap jer...mcm mok..hahhaa...

Anonymous said...

juz boleh uat 1 je..
chare laa..

Anonymous said...

bro henset mmg power! majulah sukan untuk negare~

Bro Hanset said...

Kpd Hamdi Ali:
Kenape senyap jer???
Terpegun? Jgnlah mcm tu. Bro Hanset ni biase2 je orgny.

Kpd YAQZAN YAZED:
Bro mmg chare. Bro boleh buat 3 drpd 4 teknik2 tersebut.
1 je x boleh tp Bro istighfar je.

Kpd Anonymous:
bro x pernah ada kawan nama pelik mcm anda. Anonymous? tapi x pe la.
Bagus2 asalkan cuba. Tahniah!

diyana said...

dh try sume....
n thnx 4 the info..

Post a Comment